آکو بیزینس

اکو بیزینس مرجع اصلی معرفی کسب و کار در ایران

آکو بیزینس

اکو بیزینس مرجع اصلی معرفی کسب و کار در ایران

ارزیابی ایدهها

ایده‌ها ارزان هستند. 80 درصد محصوالت جدیدی که حتی پس از تحقیقات و آزمایش‌های گسترده تولید می‌شوند، شکست می‌خورند و 99 درصد ایده‌های جدید غیرعملی هستند. قبل از اینکه عاشق ایده‌ خود شوید، آن‌ را به دقت ارزیابی کنید. نخست ببینیدآیا موثر است؟ آیا کار می‌کند؟ آیا تفاوت زیادی ایجاد می‌کند؟ آیا این ایده آن‌قدر خوب است که بهبود زیادی در شرایط فعلی ایجاد کند؟

کارایی

آیا محصول یا خدمت جدیدتان کارایی دارد؟ آیا بهبود قابل‌توجهی در شرایط فعلی ایجاد می‌کند؟ افراد زیادی را دیده‌ام که کاالها و خدمات خود را به بازار عرضه کردند و فکر می‌کردند با مهارت و اراده‌ فوق‌العاده‌ای که دارند، مردم از آن‌ها خرید خواهند کرد. اما آنچه باید بپرسید این است »چرا مردم از خرید چیزی که قبال از آن راضی بودند دست بر می‌دارند و به جای آن محصول مرا می‌خرند؟«‌ محصول شما همیشه باید مزیت قابل‌توجهی نسبت به محصوالت موجود ایجاد کند.

سازگاری 

آیا محصول یا خدمت جدید شما با طبیعت انسان سازگار است؟ آیا با روش مطلوب مردم برای خرید سازگار است؟ امروزه، مردم به جای تحمل زحمت و ناراحتی رانندگی در سطح شهر و خرید از فروشگاه‌ها، آنالین خرید می‌کنند. افراد بسیاری نیز هنوز برای خرید به فروشگاه‌ها مراجعه می‌کنند. دلیلش این است که می‌خواهند قبل از خرید محصوالت آن‌ها را لمس کنند، مزه کنند، بو کنند و احساس کنند. آن‌ها تجربه خرید واقعی را دوست دارند.

کدام یک از این‌ها، روش محبوب برای خرید محصوالت شما است؟

آیا آن را دوست دارید؟  

آیا خودتان محصول یا خدمت جدیدتان را دوست دارید؟ آیا آن را می‌خرید تا در خانه یا محل کار استفاده کنید؟‌ آیا آن را به مادر، پدر، برادر، خواهر یا بهترین دوستتان پیشنهاد می‌دهید یا می‌فروشید؟ موفق‌ترین پیشرفت‌های نوآورانه در شرکت‌های با رشد سریع، مواردی هستند که صاحبان و مدیران شرکت عمیقا آن‌ها را باور دارند، دوست دارند و به همه پیشنهاد می‌دهند.

آیا ایده محصول یا خدمت جدید با اهدافتان سازگار است؟ آیا ایده‌ای هست که شما یا شخص دیگری بتوانید به آن تعهد پیدا کنید؟‌ اگر با هدف زندگی‌تان سازگار نیست و با تمام وجود به آن تعهد ندارید، شاید بهتر باشد آن را به شخص دیگری بسپارید.  

آیا ساده است؟ 

سرانجام اینکه، آیا ساده است؟ تقریبا همه نوآوری‌های بزرگ در نهایت سادههستند. می‌توان آن‌ها را در 25 کلمه یا کمتر توضیح داد. مشتری تعریف نوآوری جدید را می‌شنود و می‌گوید »بله خوب است. همان چیزی است که می‌خواهم. آن را می‌خرم. همان چیزی است که به آن نیاز دارم«.

سادگی کلید موفقیت محصول یا خدمت جدید است، زیرا باید توسط افراد معمولی فروخته شود و افراد معمولی لزوما در حوزه محصوالتی کهمی‌فروشند تخصص ندارند. همچنین افرادی معمولی این محصوالت را می‌خرند و نمی‌توان انتظار داشت که پیچیدگی محصول یا خدمت را درک کنند و شاید نتوانند به راحتی محصول یا ارزش واقعی آن را بشناسند.

آیا زمانبندی‌تان صحیح است؟ آیا در حال حاضر عملی است؟ گاهی یک ایده خیلی زود یا خیلی دیر به بازار می‌رسد. شاید ایده‌ای عالی برای تولید یک محصول لوکس در زمان بحران اقتصادی به مشکل بخورد. به همین ترتیب، ایده تولید یک محصول ارزان در زمان شکوفایی اقتصاد نیز شکست خواهد خورد. 

آیا عملی است؟‌ آیا ارزش دارد برای تولید و پخش محصول جدید زمان، کار و هزینه‌ صرف کنید؟ 

تمرینهای عملی   

1 .خود را موظف کنید »سواالت بیرحمانه‌ای« درباره ایده محصول یا خدمتتان بپرسید و قبل از سرمایه‌گذاری برای ارائه محصول یا خدمتی جدید به بازار، نظرات مشتریان فعلی و احتمالی را بپرسید.

2 .قوانین طالیی موفقیت در کسب‌وکار را به یاد داشته باشید. قانون شماره یک: همیشه حق با مشتری است. قانون شماره دو: هر جا شک کردید، به قانون شماره یک رجوع کنید.  


پیشنهاد ما به شما دوستان گرامی مطالعه مقاله انگیزش  و مقاله خلاقیت و حل مسئله می‌باشد

عبارات خردمندانه

عبارتهای تأکیدی

   ایمانی که در دل جرئت نیاورد ایمان نیست.

   کار خدا نشد ندارد. او خوب می‌داند چطور در و تخته را به جور کند.

   هیچکاه زیر پایت را نگاه نکن، اگر نه نمی‌جهی!

   خدا در مکانهایی دور از انتظار، به دست افرادی دور از انتظار، و در مواقعی تصور ناپذیر، معجزات خود را به انجام می‌رساند.

قدرت تکان می‌دهد اما تکان نمی‌خورد.

   «همسایه خود را دوست بدار» یعنی سخن و انیشه و عمل او را در بند حدود نگذار، و از این طریق به او اهانت نکن.

   هرگز با یک «الهام قبلی» چون وچرا نکنید.

      کریستف کلمب «الهام قلبی» خود را دنبال کرد.

   ملکوتِ سماوات عرصۀ آرمانهای عالی است.

   پیش از سحر تاریک است. اما تاکنون نشده که آفتاب طلوع نکند. به سحر اعتماد کن!

   هرگاه دو دل هستید «آتو» را بزنید. نهراسید، دل به دریا بزنید.

   فقط کارهای جسورانه به حساب می‌آیند.

   هرگز کاری را که شهود دل «گواهیِ دل» به فردا موکول می‌کند. امروز انجام ندهید!

   زندگی چه باشکو می‌شود اگر تن به استدلال ندهید.

   به همسایۀ خود چون خویشتن مهر بورزید.

   هرگز کسی را از «الهام قلبی» او منصرف نکنید.

   خود خواهیریال راهها را مسدود و خیر و خوشی را دور می‌کند. حال آنکه هر اندیشۀ مهر آمیزِ آری از خودخواهی، نطفۀ موفقیت را در خود می پروراند.


ممنون از شما دوست عزیز که مارا مهمان نگاه گرم و دلنشینتان کردید

برای مطالعه مقلات خودرو و مقالات موفقیت کلیک بفرمایید

این مقالات برگفته از سخنان استاد اسکاول شین می‌باشد روحش شاد و یادش گرامی